čtvrtek 26. září 2013

27.9. Suwa
Probouzí mne zabouchnutí dveří jednoho z aut na nedalekém parkovišti. Skrz rám kola, které jsem večer opřel o sloupek altánu ve kterém jsem nocoval a které teď stojí nade mnou hledím na modrou oblohu a sluneční paprsky které se opírají do zeleného listí v okolí. Tak pověst nelhala, dnes mě čeká krásný den. Vydechuji oblak páry „co se děje, nějaká zima“. Dávám se do kuchtění lívanců, v chladném ránu pod altánem, v parku hned vedle silnice č. 20, po které pojedu až k Fuji, tak vytvářím atmosféru pohodové domácí snídaně. Přes další „dlouhatáncký“ kopec se dostávám k jezeru Suwa a do stejnojmenného města. Zde po několika marných pokusech nacházím Starbucks a dopisuji, co jsem v posledních dnech dělal…







26.9. road rest stacion Shioriji
V noci se skutečně dalo do deště. Ráno čekám až poleví a vyrážím do Matsumota. Především musím na internet a dořešit letenku. Cesta mi tvá dvakrát déle než jsem čekal, protože k mému velkému vzteku třikrát lepím duši. To už je moc. Prohlídku hradu kvůli počasí vynechávám a po té co zařizuji vše co jsem potřeboval uháním z města ven. Mraky jako by se chystaly spolknout celé okolí a tma je skoro o hodinu dříve než obvykle.

25.9. 10km před Shiojiri
Slunci to dlouho trvá než se v hlubokém údolí řeky Kiso dostane ke slovu, a tak první ranní kilometry ukrsjuji v chladném stínu. Když se zastavuji u Nezame No Toko už je standartní pařák. Soutěska Nezame není nijak veliká, ale má svoje kouzlo. Kolmé skalní stěny a smaragdová voda, která protéká uprostřed malinko evokuje Poklad na Stříbrném jezeře. Po zchlazení volně pokračuji na Matsumoto. Navečer opět projíždím jednou z historických vesnic, o které jsem však neměl ponětí, jen byla po cestě. Mohl bych tu strávit celý den, mezi tmavými dřevěnými domy se zdá že čas plyne jinak. Vše je do detailu uklizené a porovnané. Slovo nepořádek zde namá místo. Zastavuji se na „road rest stacion“ a nechávám v obchodě dobíjet počítač. Nakonec se rozhoduji zůstat zde přes noc a využít přístřeší, protože to vypadá že se schyluje k dešti.










24.9. Nagiso – 70km
Dodělávám centrování kola a v chladném jitru  kdy většina slunečních paprsků ještě naráží do horských hřebenů a v údolí vládne paní rosa, začínám svůj dnešní maraton. Podle plánu přijíždím do Eny ještě dopoledne. Dosnídávám se, na nádraží beru mapu okolí a ve změti uliček se snažím najít jednu správnou, kterou prochází historická stezka Nakasedo. Značení mi trochu připomíná Mongolsko, ale kupodivu nacházím a stranou od veškerého dění, pokračuji po úzké silničce do sousedního města Nagatsugawa. Opět pro mapu, tentokrát na radnici. Super mapa mi udělala velkou radost a tak opět hledám 300let starou trasu a vyrážím po ní do Magome. Podle hesla je to sice dál, ale za to horší cesta se horko těžko prokousávám metr po metru dál. V poledním žáru slézám z kola a musím tlačit, protože takhle strmé kopce se prostě jinak nedají. Nadávám si, že jsem nejel co nejdále po běžné silnici a pustil se touhle kozí stezkou, kde i pěší turisti funí jak o život. „Tohle fakt ne, takhle tam dorazím za tmy“ Krajina je nádherná to ano a moje chabá slovní zásoba ji nedovede pořádně přiblížit, ale když cesta kříží hlavní silnici ihned se vracím do provozu. Výhled je skoro stejný a jedu jako člověk. Posledních pět kilometrů do historického městečka Magome tedy jedu po klasické silnici. I tak je to zatraceně prudkých pět kilometrů, které mi zabírají půl hodiny. Když se na parkovišti u vstupu do historické čtvrti hroutím zmáchný potem, nedovedu si představit co by zde muselo být, aby to vykoupilo tu strašnou dřinu se sem dostat. Vlastně umím, bazén plný točené zmrzliny. Ten ale nikde nevidím a tak když moje teplota klesá na provozu schopných 40°C beru foťák a jdu se projít tou starobylou uličkou, kvůli které jsem tady. Lahev ledové Coly ve mně vyzí snad ještě zazátkovaná a může se jít. Naštěstí tu není moc lidí a tak si můžu užít atmosféru Japonska z poloviny 18. století, kdy byla většina zdejších domů postavena. Na kamenném chodníku posedávají nadšení malíři a malířky, zatím co já poskakuju ze strany na stranu a hledám lepší záběry. Vše co vede nahoru musí taky dolů. Pěti kilometrový sešup z Magome zvládám za čtyři minuty a pod kopcem se opět napojuji na hlavní a do západu slunce pokračuji dál.










23.9. silnice č. 257 30km před Ena – 60km
Nerad opouštím Tojotu, ale jinak to nejde. Dostávám tipy na zajímavá místa po cestě, sáček s pomeranči a s obrovskou vděčností mizím za prvním rohem. Ihned najíždím na 153ku, která mě vyvádí z města rovnou do hor. Na hlavní silnici je provoz celkem mírný, a čí dál od města a výš v horách jsem, tím řídne. Kolem jedné odpoledne dávám pauzu na ledovou kávu, navigace ukazuje 650m.n.m. a 30 ujetých kilometrů, z nichž 29 bylo jen do kopce. Tojota leží víceméně na nule. Slunce mizí za hradbou mraků a dává se do lehkého deště. V tom vedru je to docela příjemné a tak v dešťových přeháňkách pokračuji stále dál. Horské lesy, kterými projíždím, jsou fantastické. Tvoří kolem silnice neprostupnou hradu zeleně, která snad nemá konce. Míjím ceduli,  varující před přítomností medvědů a konečně jsem odměněn dlouhým sjezdem po proudu řeky, která se dere dolů z hor. Opět mi přichází na mysl jaká by to byla paráda s motorem. S těmi tu však jezdí jiní. Dnes je státní svátek a tak všichni milovníci rychlosti vytáhli stroje a vyrazili na horské silnice. Od starých japonských klasik po nejnovější šílenosti, se kolem mě prohání jeden „bzučák“ za druhým. Hluboké údolí, které mě provádí labyrintem ostrých hřebenů, se pomalu barví do pomerančových odstínů a proto že za vysokou hradbou zmizí slunce ještě rychleji než obvykle, urychleně hledám kam se uložit. Navíc zjišťuji že mám nepříjemně povolené dráty v zadním kole a tak končím okamžitě v malé vesnici u řeky a dávám se do práce.









22.9. Tojota

Díky Zdeňkovi bezmezné dobrotě, zůstávám další den s ním doma, civíme do počítačů a z hlav se nám kouří  jak se snažíme dohnat co se dá. Já dopisuji zameškané dny v blogu,  doplňuji fotografie a konečně se mi daří dokončit video ze Sibiře a Jižní Koreje. Jako anděl spásy se znenadání během dne objevuje Sanae s taškou jídla, jako by nic přichystá další fantastickou laskominu a zase nás opouští. Když konečně s obrovskou úlevou sdílím odkaz na YouTube, je noc. Během „rodinného večera“ řešíme zakoupení mé letenky domů, ale neustále narážíme na nějaký problém s platbou, a tak nezbývá než dva dny počkat a zjistit co se děje po telefonu. Že by se rýsovala další cyklocesta, tentokrát Za západem slune…….

Žádné komentáře:

Okomentovat