6.9. Busan
Noc za nic nestála. Žrali mě komáři, trochu mě vylekala
jednotka ozbrojených, maskovaných vojáků a s východem slunce se začali
množit penzisti lační po pohybu. Počasí vypadá na déšť, tak sjíždím do města,
stavuji se v již oblíbené pouliční smažírně pro čerstvé pletence a s prvními
kapkami dopadajícími na chodník zalézám na kafe dopsat resty….. no a v 18:00
se mám hlásit v přístavu
5.9. Busan
Nebo také Pusan je druhé největší město Jižní Koreje. Kromě
kultury a obchodu je důležité především jako velký uzel lodní dopravy. To se
týká i mě, protože odtud jezdí trajekty do Japonska. Hned ráno se vracím na pláž
a čekám až otevřou kavárny, abych se mohl připojit na internet. Když zjišťuji,
že většina otvírá až v jedenáct, vzdávám to a vyrážím k International
Passanger terminalu, koupit lístek na zítřejší trajekt. Z hlavní ulice odbočuji
na Jagalchi market a kličkuji mezi slunečníky, pod kterými jsou ve vaničkách
rozprostřeny čerstvé ranní úlovky. Vše co se zde dá koupit čerstvé, se dá v další
uličce koupit i sušené. Rybí zápach by se dal krájet, uličky jsou přecpané
lidmi, mezi nimi se snaží protlačit své skůtry zásobovači a do toho já na
neohrabaném kole. Jízdu dál vzdávám a první postraní uličkou se vracím na
hlavní ulici. V přístavním terminálu kupuji lístek na zítřejší noční
trajekt do Fukuoky, kde už na mě bude následující ráno čekat Pavel, který zde
studuje. S lístkem za 90000 wonů (kolo a nějaký další poplatek doplatím až
zítra při nalodění) odcházím a všímám si dvou kol a kolem nich hromady bagáže.
A tak se potkávám s Ericem a Amayou. Manželé z Francie, hádám kolem
čtyřiceti, možná pětačtyřiceti let, jsou již sedm let na cestě kolem světa. Během
nich navštívili 94zemí a našlapali přes 130000km. Mých půl roku a necelých
13000km, teď působí trochu směšně. Právě připluli z Japonska a tak do mě
sypou informaci za informací. S mojí Angličtinou sice rozumím tak třetině,
ale i tak jsem moc rád. Na noc se zabydluji v lesoparku ve stejné oblasti
jako včera. Tlačím kolo až na vrchol kopce, kde je dřevěný altán a zdejšími
seniory oblíbené cvičební stroje. V důsledku dnešního setkání sedím v altánku
s výhledem na množství kotvících lodí, které čekají až budou vpuštěny do
přístavu a přemítám o své cestě. O tom
co jsem viděl, zažil, co by mohlo být lepší i horší, nebo jinak, a jak to bude
s mým cestováním dál.
4.9. Busan – 114km
Když opouštím kamenitý břeh, kde jsem měl postavený stan,
ještě nejsem rozhodnut kam chci vlastně dnes jet. Zkusit šlápnout do pedálu a
dotáhnout to až do Busanu, nebo se vrátit na pobřeží a do přístavu dorazit až
zítra? Využívám vcelku rovinaté silnice a příznivého větru a rozhoduji se dojet
dnes až do Busanu. Na mapě je označená nějaká pláž, tak tan snad bude i místo
na kempování. Točím pedály jak šílený a než se naděju, projíždím průmyslovým
srdce Jižní Koreje, městem Ulsan. Ve zdejší oblasti sídlí korejský gigant Hyundai.
V džungli činžáků a moderních prosklených budov, ke kterým každý den přibývají
další, držím směr a pokračuji dále na jih. Celý den trávím na rychlostní
silnice, kde cyklistika není moc příjemnou záležitostí. Konečně přijíždím k budově
Busan Central Bus Terminal. Jsem tu dřív než jsem čekal a ani stav kilometru
nějak nesedí. Jenže, promotat se 3,7 milionovou metropolí k Busan Station
a následně na nedalekou pláž mi trvá přes dvě hodiny. Trasa přes město totiž měří
35km!!!! Když přijíždím k Sogho beach, moje představa pohodového spaní někde
stranou pláže, leží v troskách. Pláž leží víceméně v centru pulsujícího
city a spaní na ní nepřipadá v úvahu. Není kde. Projíždím kolem výškových
budov a rybích restaurací, chvíli zůstávám v odpočinkové zóně u pláže a
přemýšlím kam se vrtnout. Po nedlouhém zírání do mapy z infocentra,
odjíždím hledat dál po pobřeží za kopec. Zůstávám na vrcholu na vážně mizerném
fleku v lese, ale jde jen o to přečkat noc.
3.9. Gyeongju – 68km
V noci bohužel začalo pršet a ráno když vystrkuji hlavu
ze stanu, to nevypadá nijak růžově. „Alespoň se nebudu potit“ koukám na
ocelovou oblohu pozitivně. Velice nerad a s trápením se po rychlostí silnici
snažím co nejrychleji dojet do Gyengju. Krajina lesnatých kopců a rýžových polí
není nijak fotogenická a tak jen šlapu kupředu. Ještě jsem nenarazil na ta
idylická terasovitá políčka, která bych si chtěl vyfotit. Vidím však mnoho řek
a říček, ve kterých už není žádná, nebo jen malý pramínek vody. Většina je
totiž rozvedena kanály a zavlažuje právě ta rýžová pole Po obědě jsem na místě
a po rychlém zahnání hladu se chystám na exkursi po památkách. Ale obloha
vypadá, že mi brzo spadne na hlavu a tak při prvních kapkách zalézám do kavárny
a alespoň dobíjím počítač. Při opuštění města, ze kterého jsem viděl nakonec
jen jeden klášter, který byl navíc zavřený, zvažuji zda pokračovat dál směrem
na Busan a riskovat, že nenajdu nic rozumného na spaní, nebo zůstat u zdejšího
jezera. Jezero vyhrává, ale když k němu přijíždím a vidím jak vypadá, je
jasné, že to bude jen nouzovka přes noc. Zašlá sláva hotelových komlexů na
protějším břehu se odráží ve zkažené ubývající, vodě smutného jezera.
2.9. Jangsa Beach – 102km
Slunce svítí, snídaně dojedena, sladké teplé něco, alias
instantní káva 3v1 dopita. Není nač otálet a tak v příjemném ranním vánku,
s neutichajícím Japonským mořem po levé ruce vyrážím dále na jih. Na
nejlehčí převody kroutím další a další strmá stoupání, která neberou konce. Jen
co sjedu dolů k hladině moře, už před sebou vidím útes, na který vzápětí
šplhám. V Koreji jsem nepotkal jedinou značku s procentuálním
označením sklonu. Je občas, míjím zelenou ceduli s nápisem Climbing line.
Velice výstižné. Rybářské vesnice už mi splývají v jednu nekonečnou řadu
přístavních uliček, domků a restaurací. Romantic road of Korea skončila a musím
zpět na „sedmičku“. Ale silný provoz na této rychlostce je dost nepříjemný a
jízda po ní poněkud fádní. A tak hned jak to jde snažím se zmizet a pokračovat
zase těsně podél moře. Takhle se po několikerém zmizení a opětovném návratu
dostávám na Crab a Clean Beach Road a opět si užívám pobřeží. Nevím jestli celé
východní pobřeží, nebo jen tato část, vyloženě žije lovem a přípravou krabů.
Míjím obrovské kovové sochy krabů, které jakoby vylézají z moře,
přístřešky v podobě krabů, na restauracích jsou obrovské makety oranžových
krabů, nebo alespoň jejich klepet a samolepek na dveřích a výlohách vidím snad
stovky. Projíždím však i jednou vesnicí která se očividně specializuje na
olihně či sépie. Když k ní velmi pomalu přijíždím, leží totiž nahoře na
útesu, cítím již u prvního domku nepříjemný zápach. Ten mi ostatně na podbřeží
dělal společnost mnohokrát. Hned za zatáčkou vidím jeho zdroj. Na sušácích, což
jsou do země zapíchnuté tyče mezi nimiž je zdola nahoru natáhnuto pět šňůr,
visí desítky, možná stovky roztažených olihní. Naplněné sušáky lemují silnici
jako plot. Dlouho hledám místo kde zakotvím a projíždím dál přístav za
přístavem, až se opět vracím na „sedmičku a po ní stále dál až konečně se
západem slunce dojíždím na Jangsa beach. Tušení nezklamalo, ihned nacházím
prostor pro stany a bydlím. Mám tu jen tři sousedy, ale musím uznat, že Korejci
kempují stylově. U jejich obrovských stanů s prostornými ložnicemi, je
vždy ještě napnut přístřešek, pod kterým se jí a vaří. Plynové sporáky,
chladící boxy, křesílka, stolečky, grily, lampy a všechny ty drobnosti, které
znám z katalogů, ale nikdy jsem je u nikoho neviděl. To vše musí být.
Rachot příboje neutichá a ráno je stejně zuřivý jako večer.
Tady neznají příliv a odliv? Co nejrychleji balím stan, abych moc neprovokoval
a při snídani pozoruji skupinkou po zuby ozbrojených fotografů jak se snaží co
nejlépe zachytit divoké vlnobití. Nevím
jak se vesnice kde jsem jmenuje, ale je to jeden z těch malých idylických
přístavů kde na člověka dýchne obrovská pohoda života u moře. Dnešní nebe bez
mráčku to jen podtrhuje. Přichází se semnou pozdravit chlapík z protějšího
domu, se kterým jsem se už včera snažil komunikovat. Fotí si moje burákové
máslo a obal od kečupu, fotí si mapu Bajkalu, fotí si kolo, můj polo tábor a
nakonec si fotí i mě. Dostávám dva banány a pytlík kafe 3 v 1. Od moře
hned stoupám prudkým kopcem na silnici a stejně prudkým, ale o dost delším
pokračuji dál po pobřeží. Nové pláště mi vzadu občas drhnou o blatníky. Už to
nevydržím a zjednávám nápravu. Zrovna v té chvíli kdy si říkám „hele neřež
si to proti tý ruce“ se řezaný plast láme a v okamžiku mi čepel nože končí
v levém ukazováčku. Nekonečná vteřina kdy koukám jak mi celá šířka čepele
zmizela v prstě je vystřídána okamžitým uvědoměním si problému, který jsem
si svojí hloupostí způsobil. Než zdravou rukou vyhrabávám lékárnu, je kolem mě
spousta krve a z prstu teče pořádný proud červené. S fáčovou bambulí
trčící z rukavice supím dál do dalších a dalších stoupání a blaženě si
užívám následné sjezdy. Na vrcholu jedné z vrchařských prémií potkávám dva
Korejce s báglama. Jdou v opačném směru stejnou trasu jako já. Do
města Uljin přijíždím odpoledne. Je neděle takže není nijak rušno. Proplétám se
uličkami, kde se na sebe lepí jedna restaurace na druhou. V záplavě
křiklavých cedulí s korejskou abecedou se absolutně neorientuji, ale vůbec
mi to nevadí. Je moc dobře poznat co je kde k dostání. V okamžiku
nacházím opět moc pěknou a příjemnou kavárnu s moderním, vkusným
interiérem a dávám se do práce na počítači. Když je vše hotovo spěchám
z města hledat nocleh. Rozhoduji se zkusit štěstí u vody a odbočuji
k moři. Po plážové silnici na kterou dopadají kapičky od tříštících se vln
jedu sotva dva kilometry, když si všímám několika stanů napravo od silnice.
Objíždím a obhlížím lesík s auty a stany a dospívám k názoru, že jsem
narazil na malý kemp, který je očividně zdarma a skoro nikdo v něm není.
Nacházím si dokonale rovný plácek mezi borovicemi pár metrů od silnice a
zabydluji se. Moře buší do hradby betonu na druhé straně silnice a dotváří tak
přímořskou kulisu k táboření. Takový nocleh i se záchodem, to si nechám
líbit. Že bych vyřešil nocování v Koreji?
Žádné komentáře:
Okomentovat