sobota 4. května 2013


4.5. Novoazovsk – 60km
Sluníčko, moře, pláže, pohoda.. Není to Jadran, ale je ta cítit to přímořské zpomalení času. A to mi sedí..   Ani bych se to tu neodvážil nazvat letoviskem. Novoazovsk je zkrátka městečko na břehu Černého moře. Bohužel nikde tu není WiFi, takže nemůžu nahrát video.. Každopádně dnes už se odtud nehnu…


3.5. Rozdolne – 105km
Můj úhlavní nepřítel, vítr, mi zase dal pocítit jakou nade mnou má moc. A to jak po fyzické, tak psychické stránce. Cesta do Doněcku byla opět těžká nuda. Tedy až do doby, kdy silnice plynule přešla v šesti proudou dálnici. To mě krapet znervóznělo. Právě když jsem si říkal, že do toho se mi moc nechce a hledal jinou alternativu, se kolem mě mihl kluk na „horáku a mastil ho na centrum. OK, asi je to normální a valil jsem ho za ním. Ve městě jsem si vyzvedl balík, něco snědl a zamířil na jih k Černému moři. Rozhodl jsem se překročit hranici směrem na Rostov na Donu. Už jsem otupěl vůči všem ukrajinským zvláštnostem, bohužel díky tomu už mě během dne moc věcí nezaujme…




2.5. Kurachive – 115km
Bylo to takové zvláštní uvědomění si, když jsem si dopoledne opět připomněl jak šťastný člověk vlastně jsem. Z ničeho nic. Ale musel jsem se začít smát. Je to super žít život podle sebe. Taky jsem byl opět vystaven dobrosrdečnosti zdejších lidí. Po té, co jsem nakoupil vodu a rychle se pakoval od marketu pryč, protože jsem se opět stal středem zájmu party opilých chlapů. Mám na ně nějaké štěstí. Mě za zatáčkou dojel pán na skůtru, z pod sedla vytáhl lahev limonády a vrazil mi jí do ruky. „je horko, jedeš daleko, musíš pít“ řekl a zmizel. Při dalším nákupu zas prodavačka nechtěla věřit, že by někdo přijel z Čéchyja na kole. Šla se podívat, jestli nekecám. Nekecal. A tak se chytala za hlavu a za nohy a běžela zpět do krámu aby poslala další. I druhá a třetí prodavačka se přišli podívat. Přidali se i lidi co nakupovali, a tak mi všichni podávali ruku „maladěc, maladěc“ a přáli šťastnou cestu. Na noc jsem se opět uchýlil do obilí. To už je klasika..  


1.5. Grygorivka – 110km
Ráno jsem se ještě chvíli zdržel na Dněperském nábřeží, zamával velkoměstu a začal se vymotávat ven. Mnoho rodin dnes vyrazilo k lagunám Dněpru na piknik a na koupačku. Počasí tomu vyloženě přálo. Já naopak s potem ve tváři opouštěl periferii města. Netrvalo dlouho a obklopila mě již tolik zmiňovaná zúrodněná krajina. A tak jsem alespoň zavzpomínal na Zakarpatskou, kde jsem pln nadšení hltal každý kilometr a natahoval krk za další zatáčku s očekáváním neznámého. Naštěstí ke konci dne přišla malá změna. Uf. Začaly se objevovat stromy a lesy. Konečně. Snad to vydrží.



realita všedního dne..
30.4. Dněpropetrovsk – cca 25 km chůze
Moc zábavy jsem si ve městě neužil. Většinu dne zabrali povinnosti. Sehnat rezervní kazetu, koupit trochu zásob, opalovací krém. atd. Dopsat blog, Facebook, zpracovat další videa a zařídit pár dalších věcí, to bylo to hlavní. Ve zbytku času jsem se snažil udělat nějaké fotky a kouknout se po městě. Za centrum života by se krom obchodních center, dala označit promenáda na nábřeží. Kde byly lavičky skutečně obsypané lidmi. Mládež polehávala na trávě a zbytek chodil tam a zpět.. Bohužel jsem za tu chvilku nemohl ani nahlédnout pod slupku skutečného života ve městě, ale spokojím se s tím jaký na mě Dněpropetrovsk udělal dojem. Dobrý.











Žádné komentáře:

Okomentovat